Dagar kvar tills avresa!

tisdag 14 juni 2011

Jennys efterfrågade packlista!!

Här kommer nu min packlista eftersom några av tjejerna ville titta på den. Observera att jag personligen INTE räknar med att shoppa speciellt mycket och därför kan packa lite mer! Jag har också tagit bort sådant från listan som endast gäller ledarna =).   
Den allmänna packlistan som är riktad till ALLA finner ni här: http://konfaresamalta2011.blogspot.com/2011/01/tips-for-packning_07.html

Jennys Lista:
          Kläder
  • Badshorts (blå/vita)
  • 4 par bikinis (blå, rosa, prickiga, bruna)
  • 10 st tank tops
  • Blått Aeropostale- linne
  • Gul topp
  • Abercrombie t- shirt
  • Orange t-shirt
  • Grå t-shirt
  • 2 par jeans- shorts
  • Svarta shorts
  • Vita shorts
  • 3 par mjukis-shorts (grå långa, grå korta, rosa) 
  • Rutiga shorts
  • Blå klänning
  • Turkos tub-klänning
  • Vit klänning
  • Brun klänning
  • Blommmig/grå klänning
  • Svart/blommig klänning
  • Vit tunn tröja
  • Grå tunn tröja
  • 3 par pyjamas
  • Grå luvtröja
  • Grön eller svart kofta
  • 1 par jeans
  • Sandaler
  • Flip flops
  • Sneakers
  • 20 par underkläder (mängden beror på att jag är lite knäpp haha)
  • 7 par strumpor
  • 2 st badhanddukar
  • Solhatt
  
Necessär
  • Tandborste+ tandkräm
  • Rakprodukter 
  • Ansiktstvätt
  • Smink
  • Bindor+ tamponger
  • Små flaskor shampo+ balsam
  • Aussie hårinpackning
  • Liten flaska duschtvål
  • Deodorant
  • Våtservetter
  • Parfym
  • Astma- mediciner (med namn)!
  • Värktabletter          
  • Solskyddsfaktor (30, 20, 10) 
  • Body butter
  • After sun

     
    Elektronik
  • Kamera + laddare/batterier+ minneskort
  • Adapter.
  • Nokia- telefonen (till maltesiska sim- kortet)+ brittiska laddaren
  • Android- telefonen+ laddare
           
          I handbagaget
  • PASS!! 
  • BIBEL!
  • Ett ombyte kläder
  • Värktabletter
  • Våtservetter
  • Astmamedicin (med namn på)!
  • Åksjuketabletter
  • Tidningar/bok
  • Mobil
  • 1- liters återförslutningsbar fryspåse till vätskor
  • Plånbok med bankkort, EU- försäkringskort och kontanter 
  • "Handsprit"

6 kommentarer:

  1. Är det ingen idé alls att ta med dator?

    SvaraRadera
  2. Nä, egentligen inte. Det är mer en risk än en glädje. Finns ingen garanti att det finns nätverk hos värdfamiljen och du har inte så mycket tid att lägga ned på datorn eftersom vi har aktiviteter hela tiden.

    SvaraRadera
  3. hej :) ! varför ska du ha med dig extra kläder i handbagaget? vad rekomenderar du för mig när det handlar om telefonen? jag ska ha en telefon som jag har maltesiskt simkort i. men mina föräldrar kommer vilja prata med mig varje dag, vilket kommer bli dyrt med mitt vanliga simkort. hur ska jag göra? vilket är det billigaste sättet att prata med sina föräldrar varje dag, utan att behöva krångla med något nytt abonemang??

    Jag är verkligen jättetacksam för svar, har lite panik!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Anonym!

    Jag har med mig ett ombyte kläder om flygbolaget mot all förmodan skulle tappa bort mitt bagage på vägen och detta då skulle komma fram något dygn senare. Jag gör alltid så när jag flyger =).
    När det gäller telefonsamtal så är det sannolikt billigast om dina föräldrar ringer till ditt maltesiska sim- kort eller om din vanliga operatör har något utlands- erbjudande så att du i stället kan ringa till dem. Detta måste ni dock kolla upp och eventuellt beställa hos er mobil- operatör, det är ingenting jag kan svara på med säkerhet. Om dina föräldrar vill prata med dig varje dag kommer det givetvis att kosta en del pengar även om ni kan ordna så att det blir något billigare på ett eller annat sätt.
    Hoppas detta var till hjälp för dig!

    SvaraRadera
  5. Men vad ska man göra med alla bilder man tar? :S Man kan ju inte ta med sig 50 minneskort precis... :)

    SvaraRadera
  6. Hej Vanessa!

    Det brukar inte vara något problem för våra elever eftersom de flesta har eller ordnar ett minneskort på 4- 8 Gb och dessa rymmer ju som bekant extremt många bilder.

    SvaraRadera